תפוחי אדמה - שימושים מפתיעים שאולי לא הכרתם
שימושי, טעים ואהוב על כולם - איך מפתיעים עם תפוח אדמה

תפוח אדמה הוא אחד ממוצרי הבסיס המוכרים, המנחמים והאהובים ביותר כמעט בכל מטבח. 

כולנו מכירים היטב את מגוון הפשטידות, גרטנים, סלטי תפו"א ומגוון סוגי הצ'יפס. אך תפו"א עדיין יכול להפתיע. אספנו כמה שימושים ורעיונות פחות שגרתיים לתפוד, לגוון, לחדש ובתקווה גם קצת להפתיע.

 

רקלט

חווית הרקלט היא ללא ספק ייחודית, יחד עם משטח חימום וגבינת רקלט נמסה וטבילה של תפוח אדמה שמשלימה את הטקס. 

אגב, למי שלא רוצה לבזבז מקום למכשיר רקלט גדול, ישנם מיני מכשירי רקלט שניתן לחם על נרות והם עובדים מעולה. תפ"א מורתח במים, בשילוב הגבינה החריפה היא ללא ספק חוויה ייחודית

 

תוספת לפיצה

לא התוספת השגרתית ביותר, תפוח אדמה על גבי פיצה נותן מרקם בשרני וגם מוסיף קראנץ' שווה מהצלייה. שדרוג מושלם לפיצה. מומלץ לרכך קצת את תפוחי האדמה טרם כניסה לתנור או לטאבון.

 

סקלופיני תפ"א

המתכון שכבש את הרשת - גרסא טבעונית לסקלופיני. הדמיון הויז'ואלי מדהים והטעם מצויין. ממליצים בחום גם ללא טבעונים שבניכם. צורת הבישול של הסקלופני תפוחי אדמה משלבת בין טקסטורה קריספית למרקם נימוח ויוצרת טעם מיוחד ומפתיע ששווה לנסות.

 

מילוי עילוי

רבים עלולים לזלזל בתפו"א כמילוי פשוט לבורקס. אבל שימו לב - מילוי תפו"א מוקפד הוא מילוי עם מרקם קטיפתי וטעם שמיימי. נסו לתבל בשמן כמהין, בצל מקורמל ומגוון תבלינים נוספים שאתם אוהבים על מנת לקבל את הבורקס המרגש ביותר. 

בדומה לבורקס, גם בקרעפלך ורניקי וממולאים נוספים - התפוח אדמה הוא ללא ספק מילוי מצויין.

 

תוספת לצלי או תבשיל קדרה

תפוח האדמה יכול לתפקד כתחליף בשר מעולה ומשביע בצלי, תבשילי קדרה, תבשילי קארי ועוד. 

בגלל העמלינים המשתחררים מתפוח האדמה במהלך הבישול, התבשילים מסמיכים וגם מקבלים תוספת עיקרית ובשרנית. טיפ חשוב - אל תבשלו את תפוח האדמה זמן רב מדי, ההמלצה היא להוסיף אותו רק בחצי שעה האחרונה.

 

סנדוויץ תפ"א צ'אנטי הודי

תתפלאו לשמוע שבהודו, אחד הסנדוויצ'ים הפופולאריים ביותר הוא סנדוויץ צ'אטני ותפוחי אדמה מבושלים.

סנדוויץ מרתק המשלב תפוח אדמה מבושל, עגבניה, צ'אטני ירוק ותערובת מאסלה. הכול יחד, צליה בטוסט וקיבלתם סנדוויץ שכמהו עוד לא טעמתם.

 

תפוח אדמה צלוי קר

במגש האנטיפסטי, תפוח אדמה צלוי, לאחר קירור הוא ירק מסקרן ולא שגרתי, השחמה נכונה משביחה את טעמו. את אותו תפוח אדמה קר מהאנטפסטי אפשר לשלב כמובן בסלטים וכתוספת מפתיעה בסנדוויצ'ים.

 

קורנפלור בייתי

לדקדקנים שביניכם - הכנת קונרפולר ביתי היא משימה מעניינת ולא מורכבת כלל. קל להסב את תפוח האדמה לקמח, גם בבית! 

 

טורטיית תפוח אדמה

מילוי מפתיע לטורטיה מקסיקנית - תפוח אדמה מתובל וצלוי. גם כאן תפוח האדמה נכנס על תקן הרכיב העיקרי במנה כתחליף בשר. חוץ מזה, מי אנחנו שנוותר על פחמימה בתוך פחמימה :).

 

שיפודים תפו"א

תופסים תפוחי אדמה קטנים, מרככים במים בבישול קצרצר, משפדים על שיפוד מתכת, ויש לכם תוספת מפתיעה לגריל. ניתן כמובן לשלב עם ירקות אחרים לשיפוד טבעוני ומשביע.

 

עוגת שוקולד ותפו"א 

עוגה שהייתה נפוצה בתחילת המאה הקודמת, כאשר תפוח האדמה שהיה נפוץ ונגיש יותר מקמח וסיפק בסיס לעוגות. (על הטעם אנחנו לא יכולים להתחייב)

-

תפוח האדמה הוא ללא ספק שורש שלא מפסיק להפתיע. בין אם זו צורת הצמיחה המרתקת שלו, סיפורו ההיסטורי שלא היה מבייש אף רומן שלו ושלל השימושים. בישול נעים!



אנחנו ב"עלה הביתה" מעריכים את הקשר בינינו ומכבדים את ענייניכם בהגנה על הפרטיות. על ידי בחירת "אישור" שימוש בהודעת Cookies, הנכם מאשר כי קראתם את הודעת הפרטיות ואתם מאפשרים לעלה הביתה שימוש בפיקסלים, תגיות וטכנולוגיות דומות. אנו משתמשים בטכנולוגיות אלה, כדי להתאים לצרכים שלכם בהצגת מודעות בהתאמה אישית ושיפור האתר. לעוד פרטים
רגע לפני הקניה
אולי אפשר לעניין אותך במוצרים הבאים
whatsapp