רגע לפני שאתם סוגרים על תפריט לערב החג – רצינו להציע לכם השנה לגוון קצת, ולשלב במנות המוכרות והאהובות שלכם טוויסטים קטנים ומפתיעים – כאלה שיהפכו את ארוחת החג כמאמר השיר – ליפה ושונה.

ארוחת חג קצת אחרת

דיבס רימונים במקום דבש, עלי חזרת חריפים שיקפיצו כל סלט וסיידר אלכוהולי להרמת הכוסית – ראש השנה הוא הזדמנות לחדש ולהתחדש בחומרי גלם ומוצרים שיהפכו את ארוחת החג שלכם למקורית, מעניינת והכי חשוב – טעימה

 

 

ראש השנה בפתח – חג של שלושה ימים שלמים (מה שאומר הרבה ארוחות). ואם זה לא מספיק – הוא מלווה בעוד כמה חגים שמגיעים מיד אחריו, עם ארוחות משלהם. אז רגע לפני שאתם סוגרים על תפריט לערב החג – רצינו להציע לכם השנה לגוון קצת, ולשלב במנות המוכרות והאהובות שלכם טוויסטים קטנים ומפתיעים – כאלה שיהפכו את ארוחת החג כמאמר השיר – ליפה ושונה.

דבש, הכל דבש

דבש הוא הכוכב הבלתי מעורער של החג, אבל לא חייבים להסתפק בדבש הרגיל שאתם מכירים. כן, תופתעו לשמוע שגם לדבש יכולים להיות טעמים שונים, חדשים ואחרים, שיהפכו את השימוש בו למרגש ומרענן הרבה יותר. אצלנו תוכלו למצוא סוגים שונים של דבש, החל מדבש הדרים המוכר והאהוב, דרך דבש פרחי אבוקדו וכלה בדבש עם ג'ינג'ר טבעי למי שאוהב קצת חריפות רעננה או קרם דבש תפוח קינמון עם ניחוחות חזקים שהוא בעצם כבר סוג של קינוח בפני עצמו.

אם בא לכם להיות מקוריים עוד יותר, אזרו אומץ ונסו להחליף את הדבש בדיבס: "דבש" ענבים או "דבש" רימונים – מיץ טבעי מורתח ומצומצם עד לרמה של סירופ, שקצת מזכיר את סילאן התמרים שאנחנו מכירים אבל עם אקסטרה חמצמצות נהדרת. מה שנקרא ללקק את האצבעות.

חריף מצידנו

אם הדבש הוא הכוכב המתוק של החג, החזרת היא ללא ספק הכוכבת החריפה, זו שנותנת את הטעם העז שפותח את הנחיריים – בין אם זה ליד הגפילטע או ככה בפני עצמה (נראה אתכם). אנחנו תמיד ממליצים להכין את ממרח החזרת בעצמכם, ואם תשתמשו בשורש חזרת טרי אין ספק שתרגישו בהבדל. אבל זה לא הכל – לסלטי החג שלכם תוכלו להוסיף גם עלי חזרת צעירים – עלים שעוד לא מכירים אצלנו מספיק אבל אנחנו בעניין של חידושים, לא? לעלי החזרת טעם חריף ורענן שמזכיר וואסבי וחרדל וביוון העתיקה היו משתמשים בהם להכנת שיקויי אהבה. הם ישתלבו נהדר בסלטי ירקות, סלטים ירוקים ולליווי מנות עיקריות, ואולי גם יגרמו לכל האורחים להתאהב בכם. מה רע?

התפוח לא נופל רחוק מהעץ

אי אפשר לדבר על ראש השנה מבלי לדבר על תפוחים. כן, אנחנו יודעים, לכל בית יש את ההעדפות שלו בתחום, אבל כמו שכבר אמרנו – זה הזמן להניח בצד את הקונבנציות ולהפתח לטעמים חדשים. איך תדעו מהו הטעם שלכם? אם אתם חובבי מתיקות ומחפשים תפוחים להכנת עוגות או רסקים – הגולדן דלישס הצהוב הוא המושלם עבורכם. אם עסיסיות חשובה לכם, לכו על הסטארקינג (חרמון) האדום והמתקתק, שהוא נהדר ככה טרי כמו שהוא וגם עובד מצוין כשהוא סחוט למיץ או לשילוב בקוקטיילים. גם את הפינק ליידי מומלץ לאכול ככה, כמו שהוא - התפוח הוורדרד החמוץ מתוק הפופולרי גם ישתלב נהדר באפייה ובישול. ולסיום – הגרני סמית הירוק שהוא הזן החמצמץ מכולם, הוא גם זה שהרבה מאיתנו אוהבים לטבול בדבש (או דיבס! זוכרים?) ולשלב בין המתוק לחמוץ. ככה, כדי להמתיק את השנה שתבוא.

שדרגנו לכם

את מנת הצימעס, הגזר המבושל המתקתק שאנחנו כל כך אוהבים, נסו להכין השנה מסוגים שונים של גזרים צבעוניים: לצד הגזר הכתום המוכר תוכלו להשתמש בגזר לבן, גזר סגול וגזר צהוב – שהם טעימים לא פחות ויהפכו את המנה בקלות להרבה יותר אטרקטיבית, יפה (ובריאה, כמובן). אגב, לא נכעס עליכם אם גם בסלטים הטריים שלכם תזרקו קצת צבע באמצעות הגזרים האלה.

את הרימון, עוד שחקן ראשי בארוחה, תוכלו למצוא אצלנו גם בצורת גרגירים ללא הצורך להתלכלך ולהסתבך, וגם סוגים שונים של חבריו התמרים – המג'הול האהוב לצד תמר צהוב, טרי וצעיר. ואל תשכחו ששבועיים אחרי ראש השנה כבר חוגגים סוכות.

תרימו

על שולחן החג שלכם יהיה יין. זאת עובדה. אבל מה אם תנסו לחדש גם בתחום השתייה הפעם ולהציע במקביל גם סיידרים אלכוהוליים? הסיידרים של המתססה עשויים פירות טבעיים מותססים – יש כאלה מתפוחים (כי בכל זאת, רוח החג), תפוחים וקינמון (שהולך מעולה במיוחד כשהוא חם, כי מי יודע אולי יתקרר בחוץ סוף סוף) ואם אתם מאלה שאוהבים לאתגר את עצמכם – יש גם סיידר אגסים ומרווה נפלא. את האלכסיידר של מבשלת אלכסנדר, שעשוי מתפוחי פינק ליידי מרמת הגולן, תוכלו לרכוש גם בבקבוקים אישיים למי שבעניין של להתרענן.

ואם לא יין ולא סיידר? אוקיי, אז ממזג. כן, כן, מה ששמעתם. ממזג. אתם בטח מכירים אותו כ"קוקטייל", אבל היי – אנחנו בעניין של חידושים. אסיף, המרכז לתרבות אוכל בישראל, רקח לרגל החג ממזג המשלב את כל הטוב שיש לאלכוהול מקומי להציע – וודקה חיטה של מזקקת Thinkers, ורמוט יבש של מזקקת יוליוס, סוביניון בלאן 21 של כרם בן זמרה, תפוחי גרני סמית' מקיבוץ מרום גולן, דבש שעשוי תמרים של משק רוחקין, גרגירים של רימונים ממזרח ירושלים ועשבי תיבול מהגג של המרכז. כל אלה ביחד מגיעים בבקבוק אחד שאם ערב השנה החדשה הוא לא הזמן לשתות ממנו, אנחנו לא יודעים מתי כן הזמן.

תזקיק האתרוגים (או בטרמינולוגיה המקצועית: או דה וי אתרוג) של מבשלת יוליוס שבצפון אמנם מקושר עם פרי ששייך לחג הבא, אבל מה אכפת לכם להנות ממנו כבר עכשיו. הוא ארומטי להפליא ועושה נעים בפה, בגוף ובראש. מושלם לכל חג. העיקר שתרימו.

 

 

 

 

 

 

 

אנחנו ב"עלה הביתה" מעריכים את הקשר בינינו ומכבדים את ענייניכם בהגנה על הפרטיות. על ידי בחירת "אישור" שימוש בהודעת Cookies, הנכם מאשר כי קראתם את הודעת הפרטיות ואתם מאפשרים לעלה הביתה שימוש בפיקסלים, תגיות וטכנולוגיות דומות. אנו משתמשים בטכנולוגיות אלה, כדי להתאים לצרכים שלכם בהצגת מודעות בהתאמה אישית ושיפור האתר. לעוד פרטים
רגע לפני הקניה
אולי אפשר לעניין אותך במוצרים הבאים
whatsapp