בריאה, טעימה ומתוקה - איך מפתיעים עם הדלעת

את הדלעת כולנו מכירים היטב, היא סוג של צמח ממשפחת הדלועיים. (קרובי משפחה - קישוא, מלון, מלפפון ועוד…).

ישנם מאות זנים שונים של דלועים, המגיעים גם לגדלים של עשרות קילוגרמים - הדלעת הכתומה (המכונה דלעת טריפולי, אולי בשל היותה המרכיב המרכזי בממרח הצ'ירשי המאפיין את מטבח יוצאי לוב), היא הנפוצה ביותר וגדלה כמובן גם בישראל.

לדלעת ולזרעי דלעת יתרונות בריאותיים חשובים ביותר: הדלעת עשירה בסיבים ונוגדי חימצון, ויטמינים, בייחוד מקבוצה A ומינרלים שונים. ניתן לאכול אותה מבושלת, אפויה או קלויה, את גרעיניה נהוג לקלות והם חלק ממה שאתם מכנים "פיצוחים", הלא הם הגרעינים הלבנים.
מחקרים רבים הוכיחו שהדלעת מסייעת לחיזוק השיער, טובה לעור הפנים, מסייעת בהקלה על בעיות עיכול ועוד.

במטבח הישראלי - נפוץ מאד לפגוש את הדלעת צלוייה כפי שהיא, מקורמלת ומתוקה  במידה, מה שמסייע לשילוב מושלם עם טעמים מלוחים. כולנו גם פגשנו אותה לא פעם ולא פעמיים במרק כתום, בניוקי או כמילוי לרביולי.

מעבר לשימושים המוכרים - הדלעת היא ירק ורסטילי מאד ובזכות טעמה המתוק אפשר להפתיע ולהשתמש בה בשילובים מקוריים ופחות שחוקים. קיבצנו לכם כאן מספר דוגמאות.

 

גלידה דלעת ג׳ינג׳ר

 

טעם הדלעת המתוק משתלב בצורה מפתיע דווקא עם טעמים חזקים כמו ג'ינג'ר.

 

פונדו דלעת

 

נכון, דלעת היא לא האסוציאציה הראשונה שעולה כאשר אנו שומעים את המילה פונדו. אנחנו לא מדובר במטבל הפונדו, אלא השימוש בדלעת צלויה בתור כלי ייחודי ואקולוגי לפונדו. טעמי הדלעת משתלבים היטב בגבינה וללא ספק יפתיעו את האורחים שלכם.

 

דונאטס דלעת Pumpkin Spice

 

על תבלין ה- Pumpkin Spice, דובר רבות. מעבר לעובדה שאינו מכיל כלל דלעת, הוא עדיין תבלין ממכר ומחמיא מאד לדלעת. שילוב מעניין הוא דונאט דלעת בליווי התבלין עצמו.

 

בורקס דלעת

 

אפשר וכדאי להפתיע במילוי. ביס במאפה ממולא בדלעת - מוציא מהשגרה של הטעמים המוכרים. גם כאן נמליץ לצוות לדלעת רכיבים נוספים בטעמים חזקים, כגון גבינות, שום ובצלים על מנת לאזן את הטעם המתוק.

 

ישר למדורה

 

דלעת הוא ירק מדורה מדהים. אפשר לזרוק אותו לתוך המדורה עם או ללא מילוי.

אם בחרתם למלא את הדלעת ברכיבי קדירת בשר או תבשיל בבישול ארוך - תקבלו לכם אפקט מעולה הפועל כמו סיר לחץ טבעי, שמגיע לטמפרטורות מאד גבוהות ומיצוי טעמים מקסימלי. קליפת הדלעת נשרפת ומתקשה ומהווה סיר טבעי. מומלץ בחום. גם בתנור ניתן לבשל דלעת ממולאת אולם האפקט אינו אותו אפקט של מדורה.

 

קרפצ'יו דלעת

 

בחיתוך דק וכבישה מהירה בלימון - דלעת מהווה מנת קרפצ'יו מרעננת במיוחד בקיץ. ניתן לשלב עם ירקות נוספים ממשפחת הדלועיים כגון זוקיני וסוגי דלעות שונות, וכמובן לפזר מעל גרעיני דלעת קלויים.

 

קרטיב בטעם דלעת פמפקין-פאי

 

פאי הדלעת הוא טעם אמריקאי קלאסי ומוכר. קרטיב בטעם פאי דלעת הוא אכן טעם שלא בטוח שציפיתם לו.

 

בכל אופן שבו תשתמשו בדלעת, אנחנו ממליצים לכם לצאת מהקלישאות המכורות של לצלות ופשוט להוסיף לצלחת. אנו ממליצים להיכנס לעולמות של תצורות הכנה שונות, מרקמים, טעמים חזקים נוספים, קינוחים ועוד.

אנחנו ב"עלה הביתה" מעריכים את הקשר בינינו ומכבדים את ענייניכם בהגנה על הפרטיות. על ידי בחירת "אישור" שימוש בהודעת Cookies, הנכם מאשר כי קראתם את הודעת הפרטיות ואתם מאפשרים לעלה הביתה שימוש בפיקסלים, תגיות וטכנולוגיות דומות. אנו משתמשים בטכנולוגיות אלה, כדי להתאים לצרכים שלכם בהצגת מודעות בהתאמה אישית ושיפור האתר. לעוד פרטים
רגע לפני הקניה
אולי אפשר לעניין אותך במוצרים הבאים
whatsapp