שורות בוק צ'וי אצלנו בשדות
כל מה שרציתם לשאול על כרוב סיני ובוק צ'וי

כרוב סיני – ירק אסייתי

הכרוב הסיני מתחלק לשני תתי מינים – כרוב נאפה, ובוק צ'וי. ירק זה אמנם שייך לאותו סוג אליו משתייכים גם הברוקולי, כרוב, כרובית וחסה אבל הוא למעשה תת סוג של הלפת ואין קשר ישיר בינו לבין הכרוב המערבי המוכר.

ישנן עדויות על גידול הכרוב הסיני בסין כמובן מהמאה ה-14, והוא נפוץ בכל רחבי אסיה ובמהלך ההגירה מאסיה לעולם הישן ולעולם החדש נדד איתם הגידול, והיום הוא נפוץ ברחבי העולם.

כרוב נאפה 

בארץ השם השגור לכרוב נאפה הוא כרוב סיני, אך למעשה כרוב נאפה כנראה הכלאה קצת יותר חדשה של בוק צ'וי ולפת, ואם אי פעם תהיתם מה הקשר בין עמק נאפה בקליפורניה לכרוב נאפה – אז זהו שאין. השם נאפה NAPA – מגיע מיפנית בכלל ומתייחס לעלים של ירק אכיל.
כרוב נאפה התפשט מסין לרחבי מזרח אסיה והפך למרכיב חשוב בתזונה האסייתית, והוא אחד המרכיבים הבסיסיים בקימצ'י הקוריאני.

כרוב נאפה יוצר קולס (ראש) גדול ומוארך, בעלי עלים ירוקים בהירים בעלי שדרה ברורה. פעמים רבות נוטים לבלבל אותו עם חסה ערבית עקב הדמיון שלהם כאשר ארוזים בניילון נצמד.

כרוב נאפה יגודל לרוב בשטח פתוח או בתי רשת. כאשר משקל ראש ינוע בין 1-3 ק"ג לראש, תלוי בתקופה ובגיל הגידול.

בוק צ'וי

הבוק צו'י (או פאק צ'וי או באק צ'וי) הינו ירק נפוץ אף הוא בתזונה האסייתית, המשמש לרוב לבישול והקפצה. בניגוד לכרוב נאפה היוצר ראש. הבוק צ'וי מאופיין בעלים פתוחים בעלי צבע ירוק כהה הגדלים סביב גזע מרכזי.

הבוק צ'וי מגודל לרוב בארץ בשתי שיטות. שטח פתוח והידרופוניקה. 
גידול הידרופוני מייצר ראש אסתטי מאוד המתאים להגשה כירק שלם במנה אבל במשקל נמוך יחסית של כ-150 גרם
גידול בשטח פתוח מייצר ראשים גדולים וגסים יותר, המתאימים לחיתוך ובישול/הקפצה אבל במשקל גבוה של כ-500 גרם בממוצע.

שני הגידולים נמשכים כ-45 -90 יום בממוצע בהתאם לעונות השנה והם גידולים חורפיים המעדיפים טמפרטורות נמוכות יחסית ואורך יום קצר.

הם נחשבים בין הירקות הבריאים ביותר, עם אחוז מים גבוה (כ-95%) אבל גם מכילים ויטמינים ומינראליים רבים.

לגבי ויכוחים רבים על השמות של שני ירקות אלו, השינויים נובעים מהשמות השונים במזרח אסיה ובניבים שונים של השפות המדוברות שהתגלגלו לרחבי העולם, אך מה שחשוב בסופו של דבר זה לא איך קוראים לזה, אלא איזה טעם יש לו.

כיום ניתן למצוא תתי זנים רבים לכל אחד מהגידולים הללו כגון הטאטסוי – תת זן של הבוק צ'וי המשמש לגידול של עלי ביייבי של בוק צ'וי וכרוב נאפה אדום – זן קוריאני המזכיר בצורתו כרוב נאפה ובצבעו כרוב אדום רגיל, ועוד רבים וטובים, אשר חלקם זמינים בישראל בתקופות מסוימות

 

מוצרים קשורים

אנחנו ב"עלה הביתה" מעריכים את הקשר בינינו ומכבדים את ענייניכם בהגנה על הפרטיות. על ידי בחירת "אישור" שימוש בהודעת Cookies, הנכם מאשר כי קראתם את הודעת הפרטיות ואתם מאפשרים לעלה הביתה שימוש בפיקסלים, תגיות וטכנולוגיות דומות. אנו משתמשים בטכנולוגיות אלה, כדי להתאים לצרכים שלכם בהצגת מודעות בהתאמה אישית ושיפור האתר. לעוד פרטים
רגע לפני הקניה
אולי אפשר לעניין אותך במוצרים הבאים
whatsapp